Την Τετάρτη 18 Απριλίου 2007, μια πολύ
ωραία μέρα πραγματοποιήσαμε την ημερήσια εκδρομή μας, στην Κερκίνη, Βυρώνεια,
Νέο Πετρίτσι, Λουτρά Σιδηροκάστρου και Λαγκαδά με την συμμετοχή και της ομάδας
της Αγωγής Υγείας με την Κ. Τσιπουλάνη
Στην πρώτη μας στάση στο Κέντρο
Ενημέρωσης της Κερκίνης είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε μια καθ’ όλα
απολαυστική παρουσίαση του βιοτόπου από τον ειδικό, τον Κ. Παναγιώτη. Στην
παραλία της λίμνης είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την ηρεμία και την
ομορφιά του τοπίου που μας προσφέρει ένας πολύ σημαντικός υγροβιότοπος.
Ακολουθεί το Ενυδρείο της Βυρώνειας όπου
εκτός από τα πολλά ψάρια, αμφίβια, και φίδια που είδαμε είχαμε την ευκαιρία να
δούμε όχι στην οθόνη αλλά ολοζώντανα μπροστά στα μάτια μας τις Πέρκες να
αρπάζουν και να καταπίνουν ολόκληρη και ζωντανή την λεία τους που στην
προκειμένη περίπτωση ήταν οι μικρές Πλατίκες.
Σειρά είχε το γεύμα μας στην Όαση, στο
Νέο Πετρίτση. Απολαύσαμε το περιβάλλον και το καλό
φαγητό δίπλα στο νερό που έτρεχε στο μικρό ποτάμι και πότιζε τα μεγάλα
πλατάνια, καθώς και το δροσερό κλίμα της περιοχής.
Επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις των
Λουτρών του Σιδηροκάστρου και του Λαγκαδά. Τα μπάνια, το χαμάμ, το γιακούζι και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις ήταν καθαρές και περιποιημένες.
Οι υπεύθυνοι των Λουτρών μας ενημέρωσαν για την λειτουργία τους και απάντησαν
στις ερωτήσεις μας.
Έκθεση εκδρομής
Ημερήσια εκδρομή, στην Κερκίνη, Βυρώνεια,
Νέο Πετρίτσι, Λουτρά Σιδηροκάστρου και Λουτρά Λαγκαδά, των μαθητών που
συμμετέχουν στα προγράμματα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που
πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 17 Απριλίου 2007.
Στην εκδρομή
συμμετείχαν και οι 42 μαθητές που είχαν υποβάλλει ενυπόγραφα σημειώματα των κηδεμόνων των, με
τα οποία εγκρίνουν τη συμμετοχή των παιδιών τους στην Εκπαιδευτική Επίσκεψη.
Για την
πραγματοποίηση της εκδρομή χρησιμοποιήθηκε ένα τουριστικό λεωφορείο σύμφωνα με
το πρόγραμμα.
Η εκδρομή διεξήχθη
με
α)Αρχηγό την
Υποδιευθύντρια Κα Παπαδοπούλου Ανδρεάδου Ζαφειρούλα
ΠΕ07
β)Συνοδό την καθηγήτρια
Κα Τσιπουλάνη Ουρανία ΠΕ11
γ)Συνοδό την
καθηγήτρια Κα Αναστασάκη Ελπίδα ΠΕ04
δ)Συνοδό τον
καθηγητή Κο Γκαζά Δημήτρη ΠΕ19
Το πρόγραμμα της εκδρομής τηρήθηκε επακριβώς.
08:15 Αναχώρηση από το Σχολείο με τουριστικό
λεωφορείο.
10:10 Άφιξη στην Κερκίνη
Επίσκεψη στο
Κέντρο Πληροφόρησης Υγροτόπου Κερκίνης.
Ενημέρωση
από τους υπευθύνους.
Επίσκεψη στη
σκάλα των ψαράδων. Μέτρηση της Θερμοκρασίας του νερού, συγκέντρωση πληροφοριών
για το κλίμα. Παρατήρηση της βάρκας των αλιέων (πλάβα), των ψαριών (γριβάδι,
τσιρόνι), συνεντεύξεις με τους ψαράδες, φωτογραφήσεις.
12:30 Άφιξη στην Βυρώνεια
Επίσκεψη στο Δημοτικό Ενυδρείο Βυρώνειας.
Ενημέρωση
από τους υπευθύνους.
13:30 Άφιξη στην Νέο Πετρίτσι
Γεύμα σε κατάστημα της περιοχής.
15:40 Αναχώρηση
15:50 Άφιξη στα Λουτρά του Σιδηροκάστρου.
Ενημέρωση
από τους υπευθύνους,
συνεντεύξεις,
φωτογραφήσεις
16:20 Αναχώρηση
18:00 Άφιξη στα Λουτρά του Λαγκαδά.
Ενημέρωση
από τους υπευθύνους,
συνεντεύξεις, φωτογραφήσεις
Καφές, αναψυκτικά.
19:00 Αναχώρηση.
19:30 Άφιξη στην Τριανδρία.
Της εκδρομής αυτής προηγήθηκε αναλυτικός σχεδιασμός
και εξειδικευμένη στοχοθεσία καθότι έπρεπε να καλύψει τις ανάγκες των προγραμμάτων
και της Αγωγής Υγείας και της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Οι εισηγήσεις των υπευθύνων των προγραμμάτων (Τσιπουλάνη Ουρανία και Γκαζάς Δημήτριος) εδόθησαν προς
συζήτηση και εγκρίθηκαν εν τέλει από το Σύλλογο Διδασκόντων, στο πλαίσιο της
τρέχουσας εκπαιδευτικής δεοντολογίας.
Η συνεισφορά στο σχεδιασμό, στις οργανωτικές
διευθετήσεις, στη διασύνδεση με τους φορείς και στην υποδειγματική εφαρμογή του
στοχευόμενου προγράμματος, των άξιων συναδέλφων κ.κ.
Παπαδοπούλου Ανδρεάδου Ζαφειρούλα
και Αναστασάκη Ελπίδα, ήταν καθοριστική και
ιδιαιτέρως αποτελεσματική. Από πλευράς παιδαγωγικής και ψυχαγωγίας, οι στόχοι
που ετέθησαν επετεύχθησαν σε ένα ποσοστό που εξέπληξε ευχάριστα τους οργανωτές
και τους μαθητές και τον οδηγό του λεωφορείου έως και τους φιλόξενους
υπευθύνους των κέντρων που επισκεφτήκαμε
τους οποίους και ευχαριστούμε θερμότατα.
Η επίσκεψη στο Κέντρο Ενημέρωσης του Υγροβιότοπου της
Κερκίνης ήταν πολύ επιτυχής, αφού οι μαθητές και βεβαίως και οι καθηγητές είχαν
την μεγάλη ευκαιρία και τη σπάνια δυνατότητα να μυηθούν στα μυστικά της λίμνης,
από έναν άνθρωπο που έχει αφιερώσει από μικρό παιδί την ζωή του στον υγροβιότοπο,
όπου παρατηρεί, καταγράφει και μελετά όλους τους αβιοτικούς και βιοτικούς
παράγοντες του οικοσυστήματος, το προστατεύει από τους εχθρούς του και
ενημερώνει τους αρμοδίους και τις ομάδες που επισκέπτονται την περιοχή, τον
ερευνητή κ.Παναγιώτη που ακούραστος μας υποδέχθηκε
και μας ενημέρωσε. Και να φανταστεί κανείς ότι ο Παναγιώτης εργάζεται απλήρωτος
εδώ και πολλούς μήνες.
Ακολούθησε η επίσκεψη στη σκάλα των ψαράδων όπου
μπορέσαμε να δούμε το καταπληκτικό περιβάλλον του βιότοπου της Κερκίνης. Πάρα
πολλά πουλιά ζουν σε ένα υπέροχο υγροβιότοπο. Οι βάρκες των ψαράδων περιμένουν
να τελειώσει η περίοδος της απαγόρευσης της αλιείας καθ’ ότι βρισκόμαστε σε
περίοδο αναπαραγωγής των ψαριών.
Η επίσκεψη στο Ενυδρείο της Βυρώνειας, ξεπέρασε ότι
περιμέναμε να δούμε σε ένα ενυδρείο, καθ’ ότι εκτός από τα ψάρια της περιοχής
είχαμε την ευκαιρία να δούμε και ερπετά και αμφίβια και μάλιστα μερικά πολύ
σπάνια. Ο υπεύθυνος εκτός του ότι μας ξενάγησε, απάντησε σε όλες τις απορίες
μας και μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ολοζώντανα πως το μεγάλο ψάρι τρώει το
μικρό.
Το γεύμα μας στον υπέροχο χώρο της Όασης στο Νέο
Πετρίτσι όχι μόνο ικανοποίησε τις γαστριμαργικές ανάγκες, αλλά και όλες τις
αισθήσεις μας καθότι το περιβάλλον είναι καταπληκτικό με πολλά τρεχούμενα νερά,
πλατάνια, γεφυράκια, παιδική χαρά και άλλα. Οι μαθητές μας μέσα στο οργιώδες
ανοιξιάτικο περιβάλλον χάρηκαν τον ελεύθερο χρόνο τους.
Η επίσκεψη - ξενάγηση στους καθόλα περιποιημένους
χώρους των Λουτρών του Σιδηροκάστρου και του Λαγκαδά έκλισε τον κύκλο της
περιπέτειάς μας. Η μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν
από κοντά τους χώρους των υδροθεραπευτηρίων και να μάθουν από τους ειδικούς τις
θεραπείες που μας προσφέρουν.
Η επιστροφή στην πόλη μας δυστυχώς μας
προσγείωσε στην καθημερινότητα, αλλά η ικανοποίηση της γνώσης και η χαρά της
περιπέτειας θα συντηρούν στην μνήμη μας τις ωραίες εικόνες που αποκομίσαμε.